اطلاعیۀ ویژه کادر اجرایی و دبیران

با سلام حضور همکاران و دبیران گرامی خانوادۀ بزرگ مهرآیین

همانگونه که مستحضر هستید به جهت مشکلات پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا، موسسه در نظر دارد تا کلاس های درس خود را بصورت مجازی در فضای اینترنت و بصورت آنلاین برگزار نماید.

بدیهی است که استفاده از این کلاس ها نیازمند برخی آشنایی های ابتدایی با اینترنت و فضای مجازی می باشد و قطعا در شروع کار با برخی مشکلات همراه خواهد بود که با همفکری و همراهی شما به مرور برطرف خواهد شد.

بدین منظور توجه شما را به برخی موارد زیر جلب می نماییم:

  • طی استفاده از کلاس های آنلاین به هیچ عنوان از برنامه های فیلتر شکن یا VPN استفاده نکنید.
  • به منظور استفاده و حضور در کلاس ها به عنوان مدیر کلاس، یک آدرس اینترنتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما همکار گرامی از این آدرس برای برگزاری کلیۀ کلاس های خود استفاده خواهید نمود. این آدرس اینترنتی، در واقع آدرس محلی است که کلاس شما در آن برگزار خواهد شد و با نام شما هم خوانی دارد. به عنوان مثال:

http://eclass.mehraein.sch.ir/mr-teacher-class

  • به منظور استفاده بهینه از کلاس ها، توصیه می شود از یک لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی (مجهز به اسپیکر، میکروفون و وب کم) استفاده نمایید. هرچند که استفاده از موبایل و تبلت نیز امکان پذیر است. اما در این حالت بسیاری از قابلیت های تدریس آنلاین را از دست خواهید داد.
  • از پایدار و مناسب بودن سرعت اینترنت خود مطمئن شوید. به عنوان مثال هنگامی که از گوشی تلفن همراه خود به عنوان نقطۀ اتصال به اینترنت استفاده می کنید، هنگام دریافت تماس تلفنی، اینترنت شما قطع خواهد شد. بنابراین تلاش کنید از یک اینترنت با ثبات بالا مانند ADSL و … استفاده نمایید.
  • برای ورود به کلاس شما نیار به یک نام کاربری و رمز عبور دارید که توسط مشاورین و مسئولین پایه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. لطفا در حفظ و نگهداری این اطلاعات دقت لازم را به عمل آورید.
  • به یاد داشته باشید به دلیل برخی نا هماهنگی های سیستم Adobe Connect با حرف فارسی (ی)، برای تایپ حرف فارسی در محیط برنامه در سیستم عامل ویندوز از کلیدهای Shift + X استفاده نمایید و یا بصورت انگلیسی در محیط کلاس تایپ کنید.
  • برای ورود به فضای کلاس و استفاده از امکانات کلاس آنلاین شما نیاز به استفاده از نرم افزار Adobe Connect دارید که مخصوص اتصال به کلاس های آنلاین موسسه بوده و نسخه های متفاوتی برای ویندوز، موبایل و تبلت های اندروید و نیز موبایل و تبلت های IOS دارد و شما می توانید این برنامه ها را از لینک های زیر دانلود کنید.
به شدت توصیه می شود تا همکاران دبیر و مدیران کلاس ها، از سیستم عامل ویندوز و نرم افزاز ویژه این سیستم عامل برای ورود به کلاس ها استفاده نمایند تا از تمام قابلیت های کلاس بتوانند بهره مند شوند.

تذکر : پس از دریافت و نصب هر یک از نرم افزار های زیر، شما نیاز دارید تا آدرس برگزاری کلاس خود را که در اختیارتان قرار گرفته است در برنامه وارد کنید. در فیلم های آموزشی زیر اتصال به یک کلاس آنلاین فرضی توسط نرم افزار adobe connect در ویندوز را (برای نقش دانش آموز میهمان و مدرس) مشاهده می کنید.

دستورالعمل برگزاری کلاس های آنلاین در مجموعه مدارس مهرآیین

1- مطابق برنامه کلاسی، تشکیل کلاس های آنلاین الزامیست. بدین صورت هر دبیر در روزی که در برنامه ی هفتگی کلاس دارد، باید در سیستم Adobe Connect کلاس را برگزار نماید. بدیهی است که تعداد زنگ های روزانه دبیران متفاوت و بسیار کمتر خواهد بود. برای مثال همکاری که در یک روز چهار زنگ کلاس دارند، فقط یک زنگ کلاس در آن روز برگزار خواهند کرد. لذا مورد انتظار است که جاین همکار، تکلیف مربوطه و سوالات کوییز را هم آماده نموده و با هماهنگی مسوول پایه ارایه نماید.

2- هماهنگی برگزاری کلاس ها به عهده  مسوولین پایه ها می باشد. تمام مسوولین پایه باید در کلاس حاضر باشند و نسبت به برگزاری کلاس، موضوع تدریس و رعایت محتوی بر مبنای تقویم آموزشی نظارت داشته باشند.

3- حضور یکی از معاونین انضباطی در کلاس الزامیست. حضور و غیاب و پی گیری آن و ثبت در مدبر و تماس با اولیا و جویا شدن علت غیبت از وظایف معاونین است.

4- مدیران محترم هم به صورت تصادفی در کلاس ها شرکت می نمایند و در صورت لزوم با دانش آموزان و دبیران صحبت خواهند کرد.

5- چنانچه دبیر بزرگواری هنوز برای کار با سیستم کلاس های آنلاین مشکل دارد، می تواند با هماهنگی مدیر مربوطه جهت استفاده از سیستمهای مدرسه ،به واحدها رجوع نماید و آنجا کلاس خود را تشکیل دهد.

6- مسئول محترم  واحد آی تی مجتمع، جناب آقای جعفری (09125867646) در تمام کلاس ها حاضر خواهند بود و مشکلات احتمالی را رصد و برطرف خواهند کرد.

7- مسوولین پایه گزارش برگزاری کلاسها را مطابق جدولی به واحد مالی ارسال نمایند تا جهت پرداخت حق الزحمه استفاده شود.

8- دبیران محترم و کادر اجرایی در روزی که نمی توانند کلاس تشکیل دهند، مانند گذشته نسبت به اخذ مرخصی از مدیر هر واحد اقدام نمایند.

9- به منظور استفاده بهینه تر از فضای کلاس های آنلاین از همکاران تقاضا می شود از نرم افزار adobe connect نسخه ویندوز برای برگزاری کلاس ها استفاده نمایند و قبل از ورود به کلاس نرم افزارهایی مانند vpn خود را خاموش نمایند، چرا که این نرم افزارها سرعت اتصال شما را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

10- از همکاران درخواست می شود نسبت به مطالعه اطلاعیه مربوط به کلاس های آنلاین در پرتال موسسه اقدام نمایند. آموزش های لازم در این خصوص در اطلاعیه مربوطه به نشانی زیر ارائه شده است:

https://portal.mehraein.sch.ir/online-class/

یادآور می شویم در صورتی که نیاز به آموزش های بیشتری داشتید می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین در فضای اینترنت با جستجو می توانید اطلاعات بسیار خوبی نیز در این زمینه کسب کنید.

در پایان از اینکه ما را در راه رسیدن به این هدف والا همراهی می کنید، سپاسگزاریم.

با تشکر – واحد فناوری اطلاعات